درحال بارگذاری ....
به تغذیه 1 خوش آمدید.شما در این انجمن میتوانید پاسخ سوالات خود را بیابید وارد یا عضو شوید
پنل کاربری
نام کاربري :

پسورد :

عضويت | فراموشي رمز عبور

عکس نوشته  |  عکس پروفایل  | عکس اسم   |  لوگوی اسم  |  تولدم مبارک

ارسال پاسخ جدید
topsite
آفلاین

ارسال‌ها :11
عضويت: 7 /9 /1396
محل زندگي:تهران
سن:18
تغذیه 1

برنامه غذایی ورزشکاران

برنامه غذایی ورزشکاران می*بایست نیازهای غذایی ورزشکاران در هر سطح تمرینی تأمین نماید. برای دریافت برنامه غذایی ورزشکاران به مرکز معتبر از جمله وزن من مراجعه نمایید.

با بالا رفتن سطح آگاهی های اجتماعی توجه به ورزش و فعالیت های ورزشی رو به افزایش است بنابراین توجه به برنامه غذایی ورزشکاران نیز از اهمیت بالایی بر خوردار است. شما نیز اگر ورزش را به شکل حرفه*ای دنبال کرده باشید، داشتن تمرینات بدنی روزانه از اولویت*های زندگی*تان محسوب می*گردد و حتماً برای موفقیت در این امر به برنامه غذایی ورزشکاران مناسب نیز احتیاج دارید. از سوی دیگر در دهه اخیر استفاده از مکمل*های ورزشی مورد اقبال باشگاه*های ورزشی و مراجعان آن قرار گرفته است. با این وجود، استفاده از رژیم آنلاین علاوه بر هزینه بالا همیشه خطر تقلبی و بی*کیفیت بودن را هم دارند ضمن آنکه رژیم لاغری آنلاین می*تواند در بلندمدت عوارض غیر قابل جبرانی را به همراه داشته باشد.

اصولاً توجه داشته باشید که مصرف با کیفیت*ترین مکمل*های ورزشی تنها برای یک دوره مصرف سه تا چهار ماهه قبل از مسابقات با فشار تمرین زیاد است و نه نیازی به مصرف مداوم این*ها هست و نه به صلاح است که از این مکمل*ها استفاده مداوم بعمل آید. از اینرو، استفاده از مکمل های ورزشی نیز باید تحت نظارت یک پزشک در برنامه غذایی ورزشکاران لحاظ شود.

در سایت وزن من، با اطلاع از نظر کارشناسان و متخصصان امور تغذیه و همچنین مربیان کهنه کار باشگاه*ها و استاد رشته تربیت بدنی شما را با به روز*ترین برنامه غذایی ورزشکاران مناسب افراد ورزشکار برای رسیدن به اندام عضلانی مورد انتظار خود آشنا و مطلع خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بر اساس توصیه بسیاری از متخصصین محافل پزشکی ورزشی در اقصی نقاط دنیا، برنامه غذایی ورزشکاران می*بایست نیازهای غذایی ورزشکاران در هر سطح تمرینی شامل آماتور، نیمه حرفه ای و حرفه ای را در شرایط وجود یا عدم وجود مسابقات به سهولت تأمین نماید. عدم شناخت صحیح از برنامه غذایی ورزشکاران در طول دوران مسابقه یا تمرینات ورزشی می*تواند علاوه بر تحمیل هزینه، مخاطرات زیادی برای سلامت آنها در پی داشته باشد. از اینرو می*بایست به مرکز درمانی معتبر برای دریافت برنامه غذایی ورزشی و همچنین رژیم چاقی یا رژیم افزایش وزن مراجعه نمایید.

اهمیت تغذیه ورزشی با برنامه غذایی ورزشکاران

افرادی که در معرض فعالیت*های بدنی سنگین قرار می*گیرند، میزان سوخت و ساز بدنی*شان تا حد بالایی افزایش می*یابد و بسیاری از املاح و مواد غذایی بدن خود را در جریان فعالیت*های بدنی و تعریق از دست می*دهند. لذا جبران مواد مورد نیاز از دست رفته تنها با داشتن برنامه غذایی ورزشکاران مناسب و مبتنی بر اصول تغذیه صحیح ویژه این افراد امکان*پذیر خواهد بود. برنامه غذایی ورزشکاران، برای افراد ورزشکار می*بایست شامل تمامی مواد مورد نیاز بدن و کلیه غذاهای موجود در هرم تغذیه*ای باشد. اما بسته به اینکه در چه مرحله*ای از ساخت عضله قرار دارید، میزان مصرف هر یک از مواد را مطابق با برنامه غذایی ورزشکاران، می*بایست مورد مدیریت قرار داد.

خصوصیات برنامه غذایی ورزشکاران

یک رژیم ورزشی به افراد این قابلیت را می*دهد که برنامه غذایی ورزشی خود را با برنامه غذایی خانواده خود هماهنگ کنند به گونه*ای که علاوه بر حفظ سلامت برنامه غذایی ورزشی، با برنامه غذایی خانواده هماهنگ نیز باشد.

اصول طراحی رژیم غذایی ورزشکاران تحت نظر پزشک

برنامه غذایی ورزشکاران نسبت به رژیم افراد عادی متفاوت است. به طور مثال، یکی از اصول طراحی رژیم غذایی ورزشکاران، افزایش میزان پروتئین در برنامه غذایی*شان می*باشد به طوریکه این میزان برای یک فرد عادی تقریبا 8. گرم به ازای هر کیلو گرم وزن بدن می*باشد اما در یک برنامه ورزشی، میزان پروتئین در رژیم غذایی 1.5 تا 2 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است. البته مقدار پروتئین در رژیم غذایی ورزشکاران بسته به نوع ورزش، سنگینی و سبک بودن تمرینات ورزشی تفاوت می*کند.

از دیگر ویژگی*های برنامه غذایی ورزشکاران افزایش نیاز به کربوهیدرات برای تأمین انرژی و ممانعت از ایجاد حس خستگی زودرس است. از دگر سو، افزودن املاح و ویتامین*ها برای عضله*سازی می*بایست در برنامه غذایی ورزشی گنجانده شود. بنابراین داشتن مشاور تغذیه*ای مناسب و به روزرسانی برنامه غذایی ورزشکاران، متناسب با شرایط بدنی به شکل هفتگی یا ماهیانه، کنترل مداوم وزن و همچنین انجام چکاپ*های مداوم به شدت، برای ورزشکاران توصیه می*گردد.






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.